Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
AktualnościProgram BDMediaDzialaniaDzieciRodziceNauczycieleFundacja
Zabawy PDF Drukuj Email

Wspólne zabawy dzieci z rodzicami

  • spędzanie czasu na świeżym powietrzu – spacery, lepienie bałwana
  • z małymi technikami – budowa karmnika dla ptaków; z małymi krawcowymi – szycie ubrań dla lalek, z małymi kucharkami – np. pieczenie ciastek
  • zabawa w teatrzyk - dwa rozstawione krzesła, między nimi sznur na którym wisi firanka-kurtyna, rodzice są widownią, a dzieci przedstawiają
  • zabawa w "domek", który jest budowany z foteli i zdjętych z nich poduszek. Czasami domek zamienia się w żłobek, czasami w autobus albo tramwaj
  • zabawa „Prosto do celu”: rekwizyty- pudełko, po 5 drobnych przedmiotów (np. guzików) dla każdego uczestnika, kawałek sznurka. Scenariusz: Na podłodze stawiamy pudełko. Kilka kroków dalej umieszczamy sznurek, który będzie linią startową. Każdy z zawodników dostaje po 5 guzików. Każdy z uczestników zabawy po kolei staje na linii startowej i stara się trafić jednym ze swoich guzików do celu. Jeżeli mu się uda, od każdego z graczy dostaje po jednym dodatkowym guziku (za każdym razem głośno liczymy). Jeżeli nie trafi, zabiera swój guzik z powrotem. Wygrywa ten, komu jako jedynemu zostaną w ręce guziki
    (źródło:
    http://www.berek.pl/centrum/zabawy.html)
  • zabawa „Bajkowe kalambury”: rekwizyty - szary papier pakowy, półpergamin lub tablica oraz flamaster do rysowania. Scenariusz: Zabawa podobna do telewizyjnego programu „Kalambury”. Jedna z osób przygotowuje hasła: tytuły bajek lub imiona występujących w nich postaci. Druga osoba rysuje podane hasła na tablicy lub pergaminie. Pozostali odgadują. Zabawę można też przeprowadzić bez żadnych rekwizytów — wówczas zamiast rysować, zawodnicy odgrywają zadane scenki
    (źródło:
    http://www.berek.pl/centrum/zabawy.html)
  • zabawa „Super mózg”: rekwizyty - dwie talie kart do gry. Scenariusz: Na stole stawiamy przegrodę, np. z papierowej teczki. Rodzic układa po swojej stronie 5 kart (im starsze dziecko, tym więcej może ich być). Na chwilę odsłania karty, po czym znów je chowa. Zadaniem dziecka jest wybranie z drugiej talii odpowiednich kart i ułożenie ich w tej samej kolejności
    (źródło:
    http://www.berek.pl/centrum/zabawy.html)
  • zabawa „Drogocenny kamień”: rekwizyty - kamyczki lub fasola. Scenariusz: Kamyczki (fasolę) rozkładamy na stole. Jeden z nich („drogocenny”) kładziemy na zewnętrznej stronie dłoni. Zabawa polega na tym, aby zebrać jak najwięcej kamyczków i wrzucić je do woreczka w taki sposób, aby nie spadł ten leżący na dłoni. Starszym dzieciom zabawę można utrudnić, np. wprowadzając zasadę, że zebrane kamyki trzeba ułożyć w konkretny wzór lub kształt litery 
    (źró
    dło: http://www.berek.pl/centrum/zabawy.html)

 

FERIE W PODRÓŻY

bezpieczne_ferie_billboard

 
o nas w mediach
W maju 2008r. pakiety „Bezpieczna droga” trafiły do bydgoskich przedszkoli i szkół.
nasze działania
telefon zaufania
Od listopada 2008r. działa ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.